SAIL 13120
Υπερσύγχρονο, γρήγορο ιστιοπλοϊκό σκάφος κρουαζιέρας, κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια με εξωτερικό έρμα.
Η μελέτη και η σχεδίαση αυτού του σκάφους - που έγινε από τον Πάνο Ψαθέρη - διακρίθηκε με το Βραβείο Hargrave Scholarship του Westlawn Institute of Marine Technology, Connecticut, U.S.A.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος Ολικό: 13,12μ
Μήκος Ισάλου: 10,80μ
Πλάτος Μέγιστο: 4,18μ
Πλάτος Ισάλου: 3,65μ
Έξαλα Πλώρης: 1,60μ
Έξαλα Πρύμης: 1,31μ
Βύθισμα: 2,38μ
Κιλά ανά Εκατοστό Βύθισης: 281
Εκτόπισμα: 11,12 τόνοι
Έρμα: 4,25 τόνοι (μολύβι ή μαντέμι)
Ύψος Καμπίνας: 2,10μ
Βοηθητική Εσωλέμβια Πετρελαιομηχανή: 50–60 ίπποι (BHP)
Καύσιμα: 200 λίτρα
Νερό: 400 λίτρα
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΙΣΤΙΟΦΟΡΙΑΣ
Μαΐστρα: 39,50μ2
Fore Triangle 100%: 46,50μ2
Τζένοα Νο1: 71,50μ2
Τζένοα Νο2: 55,50μ2
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το "SAIL 13120" είναι ένα υπερσύγχρονο, ασφαλές, γρήγορο ιστιοπλοϊκό σκάφος κρουαζιέρας "Στρογγυλού Πυθμένα", παντός καιρού, κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια και διαμονή σε ανοικτή θάλασσα. Έχει μελετηθεί, ειδικά, για όλους αυτούς που επιθυμούν τον "καθαρά ιδιωτικό τους χώρο" και τη ξενοδοχειακή τους άνεση.
Συνολικά κοιμούνται μέχρι και 8 άτομα.
Διαθέτει 3 διπλές καμπίνες, 2 τουαλέτες/μπάνια, το κλασσικό σαλόνι/τραπεζαρία, κουζίνα και φυσικά τραπέζι χαρτών, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή άνεση και λειτουργικότητα.
Έτσι, το σαλόνι, που αποτελείται από ένα γωνιακό στρογγυλοποιημένο καναπέ και ένα τραπέζι, εξυπηρετεί σαν τραπεζαρία 6–8 άτομα. Ο καναπές αυτός, εναλλακτικά, μετατρέπεται σε ένα διπλό κρεβάτι. Δε λείπουν, βεβαίως, τα ντουλάπια και οι απαραίτητοι αποθηκευτικοί χώροι κάτω και πάνω από τα καθίσματα.
Η κουζίνα, χωρίς να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του σαλονιού, είναι σε μια περιοχή καλά μελετημένη για να καλύπτει τις ανάγκες που πρέπει να καλύπτει. Υπάρχει, δηλαδή, διπλός ανοξείδωτος νεροχύτης, ψυγείο, εστίες μαγειρέματος και φούρνος. Επίσης, μεγάλα ντουλάπια επιτρέπουν την αποθήκευση σκευών και προμηθειών.
Αρχίζοντας από πρώρα, συναντάμε μια άνετη κεντρική καμπίνα με διπλό κρεβάτι, έξω από τη φιλοσοφία του κλασικού "V", καθιστικό, ντουλάπα, ραφάκια κλπ. Ακολουθεί άλλη μια διπλή καμπίνα , αριστερά του σκάφους, σχετικά άνετη με ικανοποιητικού μεγέθους κρεβάτια άνω/κάτω και ντουλάπα.
Αυτές οι πλωριές καμπίνες εξυπηρετούνται από μια κοινή τουαλέτα/μπάνιο.
Η πρυμιά καμπίνα αντιπροσωπεύει τη μεγάλη σουίτα του πλοιοκτήτη, με διπλό κρεβάτι, άνετο καθιστικό, ντουλάπες, ραφάκια κλπ. και ιδιαίτερη τουαλέτα /μπάνιο.
Σε γενικές γραμμές, οι τουαλέτες/μπάνια είναι άνετες και παρέχουν επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους, αλλά και μικρότερα ντουλάπια με καθρέπτες κλπ.
Αεραγωγοί, φωταγωγοί και φιλιστρίνια, ανοιγόμενα και μη, είναι διατεταγμένα έτσι ώστε να φωτίζονται και να εξαερίζονται επαρκώς όλοι οι χώροι του σκάφους.
Ο ιστός, από ανοδιωμένο αλουμίνιο, στηρίζεται πάνω στην οροφή καμπίνας με πρότονο, ξάρτια και επίτονο. Ο επίτονος για μεγαλύτερη σταθερότητα πιάνει σε 2 σημεία της παπαδιάς. Ειδικά για τη στήριξη του ιστού, πάνω στην οροφή της καμπίνας, έχει μελετηθεί μια εσωτερική ενισχυμένη καμάρα, που με τη σειρά της στηρίζεται πάνω σε ένα εγκάρσιο κατασκευαστικό/διαχωριστικό τοίχωμα, σε συνδυασμό με επιπλέον τοπικές ενισχύσεις. Έτσι, μεταφέρονται όλες οι πιέσεις του ιστού στην περιοχή της καρένας/έρματος. Το ύψος του ιστού είναι 17,45μ, μετρούμενο από την οροφή της καμπίνας.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Η κατασκευή του απαιτεί πλήρεις γνώσεις σύγχρονων μεθόδων ναυπηγοξυλουργικής.
Το σκάφος αυτό κατασκευάζεται απόλυτα στεγανό, χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη μέθοδο της "Ψυχρής Συγκόλλησης Ξύλου" ή "Διαγώνιας Αρμολογίας" όπως σε άλλους είναι γνωστή ή με την, επίσης, σύγχρονη μέθοδο των "Στενών Ισόφαρδων Μαδεριών".
Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από τα διάφορα κατασκευαστικά και διαχωριστικά τοιχώματα, διαμορφωμένα από κόντρα πλακέ θαλάσσης, σε συνδυασμό με διαμήκεις ενισχύσεις.
Αν χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της "Διαγώνιας Αρμολογίας", το πέτσωμα θα γίνει από 3 σειρές λωρίδων ξυλείας ή κόντρα πλακέ θαλάσσης συνολικού πάχους 18 χιλιοστών, διαγώνια εφαρμοσμένες και στερεωμένες με εποξική κόλλα. Αν χρησιμοποιηθεί η μέθοδος των "Στενών Ισόφαρδων Μαδεριών", το πέτσωμα θα γίνει από μαδέρια διατομής 30x45 χιλιοστών.
Το σκάφος ενισχύεται, προστατεύεται και στεγανοποιείται με πολυεστερικές ή εποξικές ρητίνες (εξωτερικά ή εξωτερικά και εσωτερικά) και στρώσεις υαλοϋφασμάτων τύπου mat ή στρώσεις υαλοϋφασμάτων τύπου unidirectional, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τη μέθοδο κατασκευής.
Κάτι άλλο που θέλει μεγάλη προσοχή και υπευθυνότητα είναι η σωστή και ευθυγραμμισμένη στήριξη της καρένας/έρματος με το κυρίως κουφάρι.