ΦΟΡΜΟΥΛΑ 5260

Σπορ, αγωνιστικό σκάφος, τύπου "Hydroplane" για προστατευμένα νερα.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος Ολικό: 5,26μ

Πλάτος Μέγιστο: 2,20μ

Μέσον Ύψος: 0,60μ

Βάρος Σκάφους: ~150 κιλά

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

To "ΦΟΡΜΟΥΛΑ 5260" είναι ένα σπορ σκάφος αγωνιστικού τύπου, για 2 άτομα, που ανήκει στην κατηγορία "Hydroplane", κατάλληλο για να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες σε προστατευμένα νερά. Εντούτοις, η απόδοση και η ασφάλειά του, δε διαφοροποιούνται και με δύναμη ανέμου μέχρι και 4 μποφόρ.

Κινείται με βενζινομηχανή θαλάσσης ή με αντίστοιχη σύγχρονη πετρελαιομηχανή ελαφρού τύπου. Βάρος μηχανής μαζί με τη ρεβέρσα περί τα 250 κιλά.

Χρησιμοποιούμενη μηχανή μέχρι και 110 ΒΗΡ. (Brake Horse Power είναι το Μέγιστο Απόδοσης της μηχανής στις περισσότερες στροφές της, που δίνεται από το εργοστάσιο κατασκευής της). Όμως, λόγω απωλειών στην περιοχή της έλικας, η χρησιμοποιούμενη μηχανή δίνει περί τους 85 SHP. (Shaft Horse Power είναι η Πραγματική Πρέπουσα Παρεχόμενη Ισχύς, σε συγκεκριμένες στροφές). 

Ρεβέρσα 1,5/1 στις 3500 στροφές, σε συνδυασμό με την κατάλληλη τρίφτερη ή τετράφτερη προπέλα.

Μέγιστη αναπτυσσόμενη ταχύτητα περί τους 43 κόμβους/ώρα (1 κόμβος=1892 μέτρα), με 1 άτομο πλήρωμα και 60 λίτρα καύσιμα.

Μπορεί να διαμορφωθεί αβύθιστο.

Μεταφέρεται με τρέιλερ.

Λόγω των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσoνται, επιβάλλεται όπως αυτό σκάφος να μη χρησιμοποιείται κοντά σε λουόμενους, τηρώντας τις Διατάξεις των Λιμενικών Αρχών, σύμφωνα με τον Ισχύοντα "Κανονισμό Λιμένα".

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατασκευάζεται εύκολα, χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα, από ναυπηγική ξυλεία και κόντρα πλακέ θαλάσσης.

Η σωστή εφαρμογή των διαφόρων κατασκευαστικών μελών του, σε συνδυασμό με το βάρος της κατασκευής του, είναι σημαντικά για την αντοχή και τις επιδόσεις του. Συνιστάται όπως για το σκελετό του χρησιμοποιηθεί ξερή ναυπηγική ξυλεία, με υγρασία όχι περισσότερο από 12% -15% και μικρού ειδικού βάρους, που να μην υπερβαίνει τα 550 κιλά/κυβ.μέτρο, όπως Μαόνι τύπου "νιαγκόν", Μεράντι, Όρεγκον Πάιν, Κυπαρίσσι, Ελληνικό Πεύκο χωρίς σκασίματα και μεγάλους ή σαθρούς ρόζους, όχι μεγαλύτερους από 15 χιλιοστά και που να απέχουν μεταξύ τους πάνω από 300 χιλιοστά.

Δε συνιστάται, σε καμία περίπτωση, η χρήση Σουηδικής ξυλείας.

Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από 12 νομείς διαμορφωμένους από κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 15 χιλιοστών.

Το σωτρόπι έχει διατομή 40x100 και 40x75 χιλιοστά και οι διαμήκεις ενισχύσεις 20x50, 25x50 και 25x25 χιλιοστά.

Για το πέτσωμά του, απαιτείται η χρήση κόντρα πλακέ θαλάσσης, "οκουμέ" ή "μαονιού" ποιότητας "ΑΑ" ή "Α" πάχους 6 και 8 χιλιοστών.