ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟΣ 9240

Σύγχρονο καμπινάτο σκάφος με τιμονιέρα κλειστού τύπου.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος Ολικό: 9,24μ (χωρίς τη δελφινιέρα)

Μήκος Καταστρώματος: 8,68μ

Μήκος Ισάλου: 7,50μ

Πλάτος Μέγιστο: 3,40μ

Πλάτος Ισάλου: 2,72μ

Έξαλα Πλώρης: 1,34μ

Έξαλα Πρύμης: 1,18μ

Βύθισμα: 0,57μ

Βάρος Κουφαριού: ~1100 κιλά

Εκτόπισμα: 3800 κιλά

Κιλά ανά Εκατοστό Βύθισης: 165

Δεξαμενές Καυσίμου: 400 λίτρα

Δεξαμενές Νερού: 160 λίτρα 

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ο "ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟΣ 9240" είναι ένα σύγχρονο κρούιζερ με πυθμένα τύπου "V", κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια σε ανοικτή θάλασσα.

Η μορφή των βρεχάμενων, η υπερενισχυμένη μέθοδος κατασκευής και τα 3 στεγανά τοιχώματα που διαθέτει, επιτρέπουν σ’ αυτό το σκάφος να ταξιδεύει με ασφάλεια και κάτω από άσχημες καιρικές συνθήκες. Τα διαμορφωμένα "δόντια" στην περιοχή τσακίσματος πυθμένα (δεξιά και αριστερά, από την παπαδιά μέχρι το κοράκι), βοηθούν το σκάφος στο να παραμένει στεγνό από το σπρέι του κόντρα κυματισμού.

Κινείται κατά προτίμηση, για λόγους ασφαλείας και ευκολίας στις μανούβρες, με 2 εσωλέμβιες πετρελαιομηχανές θαλάσσης με απ'ευθείας κίνηση και με ρεβέρσα(ες) 2:1 ή 1½:1, μέγιστης συνολικής ιπποδύναμης μέχρι και 320 ίππων (BHP) και που το συνολικό τους βάρος να μην υπερβαίνει τα 700 περίπου κιλά.

Θεωρητικές ταχύτητες σκάφους σε κόμβους, με έμφορτο εκτόπισμα 3800 κιλά και 2 μηχανές θαλάσσης: 14 κόμβοι με 2x60 BHP, 18 κόμβοι με 2x80 BHP, 22 κόμβοι με 2x100 BHP, 24 κόμβοι με 2x130 BHP και 26 κόμβοι με 2x160 BHP.

Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί 1 πετρελαιομηχανή μέχρι και 300 ίππων αλλά δε συνιστάται.

Η χρήση μετασκευασμένων μηχανών αυτοκινήτου θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη (ως προς την πρόβλεψη) ταχύτητα, για πολλούς και διαφόρους λόγους.

Η πρωραία καμπίνα, καθαρού ύψους 1,85μ, διαθέτει όλα εκείνα τα τυπικά χαρακτηριστικά που διευκολύνουν τη διαβίωση στη θάλασσα. Τηρουμένων των αναλογιών, είναι αρκετά ευρύχωρη, με ντουλάπα, ραφάκια, χώρο για να σταθεί κάποιος όρθιος και φυσικά ικανοποιητικού μεγέθους διπλού κρεβατιού πλώρης.

Ο χώρος υγιεινής, σχετικά άνετος , περιλαμβάνει ντουζιέρα, νιπτήρα, W.C., ντουλαπάκια με καθρέπτες κλπ.

Από το διάδρομο της πρωραίας καμπίνας (κοιτάζοντας προς τα πρύμα), ανεβαίνοντας 3 σκαλοπάτια, συναντά κάποιος το σαλόνι/τιμονιέρα, καθαρού ύψους 1,90μ. Στην αριστερή πλευρά, υπάρχει η κλασική τραπεζαρία που μετατρέπεται σε διπλό κρεβάτι για τις ώρες ξεκούρασης και ένα μπαρ. Δε λείπουν, βεβαίως, οι αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τα καθίσματα της τραπεζαρίας. Στη δεξιά πλευρά, υπάρχει ο λειτουργικός χώρος πηδαλιουχίας με τη ρόδα τιμονιού και τα διάφορα όργανα ελέγχου. Ακολουθεί η κουζίνα, χωρίς να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του σαλονιού/τιμονιέρας. Είναι μια περιοχή καλά μελετημένη για να καλύπτει τις ανάγκες που πρέπει να καλύπτει. Υπάρχει, δηλαδή, χώρος για ανοξείδωτο νεροχύτη, εστίες μαγειρέματος και ψυγείο. Επίσης, ντουλάπια επιτρέπουν την αποθήκευση σκευών και προμηθειών.

Αεραγωγοί, φωταγωγοί και φιλιστρίνια, ανοιγόμενα και μη, είναι διατεταγμένα έτσι ώστε να φωτίζονται και να εξαερίζονται επαρκώς όλοι οι χώροι του σκάφους.

Συνολικά, σε αυτό το σκάφος κοιμούνται 4 άτομα.

Ο αυτοστραγγιζόμενος χώρος αναψυχής, διαστάσεων 2,50x2,00μ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναψυχή ή για ερασιτεχνική αλιεία, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή.

Μια πλατφόρμα πρύμης με το πορτάκι της βοηθά στην κολύμβηση και στην επιβίβαση/αποβίβαση προς και από το σκάφος.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η κατασκευή του απαιτεί αρκετές γνώσεις γύρω από ξυλουργικές εργασίες και ιδιαίτερα η διαμόρφωση και τα φινιρίσματα των εσωτερικών χώρων.

Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από 10 ξύλινους νομείς πάχους 30 χιλιοστών.

Το σωτρόπι έχει διατομή 50x150 χιλιοστά και οι διαμήκεις ενισχύσεις 40x120, 50x75, 30x75, 30x50 και 25x50 χιλιοστά.

Το πέτσωμα του πυθμένα γίνεται από κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 20 χιλιοστών (2 φύλλα των 10 χιλιοστών) και των πλευρών από κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 12 χιλιοστών.

Η εξωτερική προστασία του σκάφους με πολυεστερικές ή εποξικές ρητίνες και υαλοϋφάσματα είναι υποχρεωτική.