ΤΑΞΙ 10000

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος Ολικό: 10,00μ

Μήκος Ισάλου: 8,70μ

Πλάτος Μέγιστο: 3,50 μ.

Έξαλα Πλώρης: 1,31μ

Έξαλα Πρύμης: 1,00μ

Βύθισμα: 0,72μ

Έμφορτο Εκτόπισμα: 7000 κιλά (Βάρος Σκάφους + 2 Μηχανές + 20 ή 21 άτομα + ½ καύσιμα + ½ νερό)

Δεξαμενές Καύσιμου: 850 λίτρα

Δεξαμενές Νερού: 150 λίτρα

Καθαρό Ύψος Καμπίνας και Τιμονιέρας: 2,00μ

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το "ΤΑΞΙ 10000" έχει μελετηθεί με βάση το επιτυχημένο σκαρί του "Θαλασσοπόρου 9900". Η μορφή των βρεχάμενων, η υπερενισχυμένη μέθοδος συνδεσμολογίας του και τα 3 στεγανά τοιχώματα που διαθέτει, διαμορφώνουν ένα σκάφος ευσταθές και ασφαλές.

Σύμφωνα με τις Ισχύουσες Διατάξεις ανήκει στην Κατηγορία Σκαφών Μεταφοράς Επιβατών "ΜΙΚΡΑΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ". Με τον όρο Μικρά Ακτοπλοΐα εννοείται η διεξαγωγή ταξιδίων μικρής αποστάσεως, μεταξύ ηπειρωτικών λιμανιών και λιμανιών νησιών της ιδίας χώρας.

Μεταφέρει συνολικά μέχρι και 18 επιβάτες και επιπλέον 2–3 άτομα πλήρωμα.

Μέσα στην τιμονιέρα/καμπίνα είναι διατεταγμένα, περιφερειακά του σκάφους, πάγκοι με τραπεζάκια, για τους επιβάτες, χώρος υγιεινής, ψυγείο και χώρος πηδαλιουχίας με τη ρόδα τιμονιού και τα διάφορα όργανα ελέγχου.

Στην περιοχή της πρύμης υπάρχει αυτοστραγγιζόμενο κατάστρωμα, διαστάσεων 2,60x1,60μ. περίπου, για την άνετη και ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών.

Κινείται με 2 εσωλέμβιες πετρελαιομηχανές θαλάσσης με απ΄ευθείας κίνηση και με ρεβέρσες 2/1 ή 1½/1, μέγιστης συνολικής ιπποδύναμης μέχρι και 600 (2x300) ίππων και που το συνολικό τους βάρος, μαζί με τις ρεβέρσες, να μην υπερβαίνει τα 1200 (2x600) περίπου κιλά.

Η χρήση 2 εσωλεμβίων μηχανών επιβάλλεται για λόγους μεγαλύτερης ασφαλείας κατά την πλεύση, σε συνδυασμό με τις ευκολότερες μανούβρες του σκάφους κατά τον ελλιμενισμό.

Στην πράξη, με 2 πετρελαιομηχανές θαλάσσης των 150 ίππων η κάθε μια των 3000 στροφών και με ρεβέρσες 2/1, με πλήρες φορτίο, η ταχύτητα του σκάφους θα είναι 13 κόμβοι και με 2 αντίστοιχες πετρελαιομηχανές των 250 ίππων 16 κόμβοι.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατασκευάζεται, κατά προτίμηση, από επαγγελματίες, γνώστες της Σύγχρονης Ναυπηγοξυλουργικής Τέχνης.

Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από 10 ξύλινους νομείς πάχους 35-40 χιλιοστών.

Το σωτρόπι έχει διατομή 60x150 χιλιοστά και οι διαμήκεις ενισχύσεις 40x120, 60x75, 40x75, 30x75 και 25x75 χιλιοστά.

Το πέτσωμα του πυθμένα γίνεται από κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 24 χιλιοστών (2 φύλλα των 12 χιλιοστών) και των πλευρών από κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 16 χιλιοστών (2 φύλλα των 8 χιλιοστών).

Συνιστάται η εξωτερική προστασία του σκάφους με πολυεστερικές ή με εποξικές ρητίνες και υαλοϋφάσματα, για μακροχρόνια προστασία και ελαχιστοποίηση της συντήρησής του.