RIVIERA 4900
Κλασικό σπορ ταχύπλοο σκάφος τύπου Runabout με εσωλέμβια ή εξωλέμβια μηχανή.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος Ολικό: 4,90μ
Μήκος Ισάλου: 4,50μ
Πλάτος Μέγιστο: 1,80μ
Πλάτος Ισάλου: 1,74μ
Έξαλα Πλώρης: 0,60μ
Έξαλα Πρύμης: 0,38μ
Βύθισμα Κυρίως Σκάφους: 0,18μ
Θεωρητικό Εκτόπισμα Σκάφους: ~780 κιλά (Βάρος σκάφους + Μηχανή + ½ καύσιμα + 2 επιβάτες)
Θεωρητικό Εκτόπισμα Σκάφους: ~930 κιλά (Βάρος σκάφους + Μηχανή + ½ καύσιμα + 4 επιβάτες)
Δεξαμενή Καυσίμου: 40–50 λίτρα
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
To "RIVIERA 4900" ανήκει στην κατηγορία των κλασικών ταχύπλοων σκαφών, τύπου "Aνοικτού V", μεγάλης στατικής και δυναμικής ευστάθειας, γνωστών με τη διεθνή ονομασία Runabout. Στην περίπτωσή μας, οι Ναυπηγικές Γραμμές του, είναι βασισμένες πάνω στις επιτυχημένες Γραμμές του "Forever 5410".
Τα Runabouts πρωτοεμφανίστηκαν πριν το 1940, εξακολουθώντας, ακόμη και τώρα να μαγνητίζουν τους λάτρεις αυτού του είδους, ειδικά, σε πολλές κοσμοπολίτικες περιοχές του κόσμου, όπως στο Πριγκιπάτο του Μονακό, στη Γαλλική Ριβιέρα, στην Ιταλική Βενετία, σε πολλές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και αλλού, συνήθως, σε μήκη από 5–9 μέτρα, χρησιμοποιώντας μαόνι και εποξικές ρητίνες για απόλυτη στεγανότητα και μεγάλη διάρκεια ζωής.
Αν και αυτά τα σκάφη έχουν μελετηθεί να ταξιδεύουν και να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες σε προστατευμένα νερά, εντούτοις, έχει αποδειχθεί στην πράξη, ότι είναι αρκετά καλοτάξιδα, προσφέροντας υψηλή ασφάλεια, ακόμη και σε μέτρια ταραγμένη θάλασσα.
Μεταφέρει με ασφάλεια μέχρι 4 επιβάτες, σύμφωνα με τις Διατάξεις των Λιμενικών Αρχών και έχει τη δυνατότητα, να κινηθεί με:
1 εσωλέμβια σύγχρονη πετρελαιομηχανή θαλάσσης από 75–120 ίππους (BHP), ελαφρού τύπου και μικρού όγκου, που μαζί με τη ρεβέρσα της, το μέγιστο βάρος της να είναι περί τα 230 κιλά.
1 μακρύλεμη εξωλέμβια μηχανή από 75–140 ίππους, που το μέγιστο βάρος της να είναι περί τα 190 κιλά.
Η θεωρητική ταχύτητά, με 2 επιβάτες, κυμαίνεται από 28–41 κόμβους. Η πραγματική τελική ταχύτητά του, είναι συνάρτηση της χρησιμοποιούμενης ιπποδύναμης, του συνολικού φορτίου που μεταφέρει και της κατάστασης κυματισμού της θαλάσσης.
Μεταφέρεται με τρέιλερ.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Για την κατασκευή του απαιτείται κάποια εμπειρια σε ξυλουργικές εργασίες. Η εφαρμογή των πετσωμάτων, και ιδιαίτερα του πετσώματος πλευρών και καταστρώματος απαιτεί προσοχή, υπομονή και σημασία στη λεπτομέρεια, ειδικά αν το σκάφος δε χρωματιστεί εξωτερικά, αλλά βερνικωθεί, με εποξικά βερνίκια, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δε συγχωρούνται ακόμη και τα τυχόν μικρολαθάκια εφαρμογής.
Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από 10 νομείς πάχους 20 χιλιοστών.
Το σωτρόπι έχει διατομή 30x125 χιλιοστά και οι διαμήκεις ενισχύσεις 20x50, 25x50, 20x40, 15x40 και 20x100 χιλιοστά.
Το πέτσωμα του πυθμένα γίνεται από κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 12 χιλιοστών, των πλευρών από 2 σειρές λωρίδων ξυλείας πάχους 12 χιλιοστών (2x6) και του καταστρώματος από συνδυασμό κόντρα πλακέ θαλάσσης και λωρίδων ξυλείας, συνολικού πάχους 12 χιλιοστών (2x6).