SUNLIGHT 14950 & 15300
Yπερσύγχρονο καμπινάτο σκάφος με Flying Bridge, για άνετα μεγάλα ταξίδια.
Η μελέτη και η σχεδίαση αυτού του σκάφους - που έγινε από τον Πάνο Ψαθέρη - διακρίθηκε με το Βραβείο Hargrave Scholarship του Westlawn Institute of Marine Technology, Connecticut, U.S.A.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος Ολικό: 14,95μ ή 15,30μ (χωρίς τη δελφινιέρα)
Μήκος Ισάλου: 12,72μ ή 13,02μ
Πλάτος Μέγιστο: 4,82μ
Πλάτος Ισάλου: 4,33μ
Έξαλα Πλώρης: 1,85μ
Έξαλα Πρύμης: 1,87μ
Βύθισμα: 0,81μ
Εκτόπισμα: 18,50–19,00 τόνοι
Κιλά ανά Εκατοστό Βύθισης: 420 ή 464
Δεξαμενές Καυσίμου: 2200 λίτρα
Δεξαμενές Νερού: 800 λίτρα
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το "SUNLIGHT 14950 & 15300" είναι ένα υπερσύγχρονο κρούιζερ με πυθμένα τύπου "V" (deadrise στην παπαδιά 12ο), κατάλληλο για άνετα μεγάλα ταξίδια σε ανοικτή θάλασσα, με μεγάλη ευστάθεια πορείας.
Οι 6 πήχεις πλαναρίσματος πυθμένα που διαθέτει, μειώνουν τις τριβές και τις αντιστάσεις κατά την πλεύση, ενώ τα διαμορφωμένα "δόντια" στην περιοχή τσακίσματος πυθμένα, εξασφαλίζουν να παραμένει στεγνό από το σπρέι του κόντρα κυματισμού.
Η υπερενισχυμένη μέθοδος κατασκευής, μαζί με τα 3 στεγανά του τοιχώματα, επιτρέπουν να ταξιδεύει με ασφάλεια και με οποιοδήποτε καιρό.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή, μπορεί να κατασκευαστεί με Ολικό Μήκος 14,95μ ή 15,30μ.
Κινείται με 2 εσωλέμβιες πετρελαιομηχανές θαλάσσης και γωνιακές ρεβέρσες ("V drive"), μέγιστης συνολικής ιπποδύναμης 1100 (2x550) ίππων (BHP), συνολικού βάρους 2200 (2x1100) περίπου κιλών.
Με αυτή τη συνολική ιπποδύναμη το σκάφος αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων.
Η πρωραία καμπίνα (master stateroom), καθαρού ύψους 2,20μ, είναι αρκετά ευρύχωρη, με ντουλάπα, ραφάκια, καθίσματα και φυσικά ικανοποιητικού μεγέθους διπλού κρεβατιού πλώρης. Ο ιδιαίτερος χώρος υγιεινής που διαθέτει, περιλαμβάνει ντουζιέρα, νιπτήρα, W.C., ντουλαπάκια με καθρέπτες κλπ.
Άλλη μια καμπίνα (guest stateroom) με 2 μονά κρεβάτια, ντουλάπα, κ.α, φιλοξενεί άλλα 2 άτομα, σχετικά άνετα, στη δεξιά πλευρά του σκάφους, με ιδιαίτερο πλήρη χώρο υγιεινής.
Από το διάδρομο των πρωραίων καμπίνων (κοιτάζοντας προς τα πρύμα), ανεβαίνοντας 2 σκαλοπάτια, συναντά κάποιος άλλη 1 καμπίνα (guest stateroom) με διπλό κρεβάτι και πλήρη χώρο υγιεινής, που στο σύνολό της καλύπτει όλο το πλάτος του σκάφους.
Μια περιστροφική σκάλα, που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του διαδρόμου, οδηγεί στο σαλόνι/εσωτερική τιμονιέρα, καθαρού ύψους 2,10μ. Στην αριστερή πλευρά του, υπάρχει 1 άνετο σαλόνι, που μετατρέπεται σε διπλό κρεβάτι με τους ανάλογους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ στη δεξιά πλευρά του, υπάρχει η κλασσική τραπεζαρία, άνετη για 6 άτομα.
Η απομονωμένη κουζίνα με τις εστίες μαγειρέματος, το νεροχύτη, το ψυγείο, τα ντουλάπια για την αποθήκευση σκευών και προμηθειών, μαζί με τον εσωτερικό λειτουργικό χώρος πηδαλιουχίας με τη ρόδα τιμονιού και τα διάφορα όργανα ελέγχου, συμπληρώνουν την περιοχή του σαλονιού/εσωτερικής τιμονιέρας.
Το σκάφος μπορεί να κυβερνηθεί και από την εξωτερική του τιμονιέρα (flybridge), που εκτός από τη θέση πλοήγησης περιλαμβάνει 1 καναπέ σε σχήμα "L" και άνετο χώρο ηλιοθεραπείας, που συμπληρώνει αυτόν της πλώρης.
Στην περιοχή της πρύμης, 1 αυτόνομη καμπίνα πληρώματος 2 ατόμων με χώρο υγιεινής, καθώς επίσης και 1 πλατφόρμα πρύμης με το πορτάκι της, που εξυπηρετούν την κολύμβηση και την επιβίβαση/αποβίβαση προς και από το σκάφος, συμπληρώνουν τη Διάταξη.
Συνολικά κοιμούνται 6 + 2 άτομα, εκτός από το πλήρωμα.
Το σκάφος αυτό κατασκευάζεται απόλυτα στεγανό, χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη μέθοδο της "Ψυχρής Συγκόλλησης Ξύλου" ή "Διαγώνιας Αρμολογίας" όπως σε άλλους είναι γνωστή.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Η κατασκευή του απαιτεί πλήρεις γνώσεις σύγχρονων μεθόδων ναυπηγοξυλουργικής, για το κυρίως σκάφος και τους εσωτερικούς χώρους.
Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από νομείς, διαμήκεις ενισχύσεις και διάφορα κατασκευαστικά/διαχωριστικά τοιχώματα.
Το πέτσωμα γίνεται από 4 σειρές λωρίδων ξυλείας ή κόντρα πλακέ θαλάσσης, διαγώνια εφαρμοσμένες και στερεωμένες με εποξική κόλλα.
Το σκάφος ενισχύεται, προστατεύεται και στεγανοποιείται εξωτερικά με πολυεστερικές ή εποξικές ρητίνες και στρώσεις υαλοϋφασμάτων, κατά προτίμηση τύπου unidirectional.