ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ 4940

Κλασική βάρκα με καθρέπτη. Κινείται με εσωλέμβια μηχανή. Δέχεται πανί τύπου "Λατίνι" ή "Ράντα και Φλόκο".

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος Ολικό: 4,94μ

Μήκος Ισάλου: 4,50μ

Πλάτος Μέγιστο: 1,70μ

Έξαλα Πλώρης: 0,73μ

Έξαλα Πρύμης: 0,47μ

Βύθισμα: 0,38μ (αν τοποθετηθεί εσωλέμβια μηχανή)

Εκτόπισμα: 530–570 κιλά

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η "ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ 4940" είναι μια κλασική βάρκα, "Στρογγυλού Πυθμένα", κατάλληλη για επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό ψάρεμα, αναψυχή και ιστιοπλοϊα, μέχρι και σε μέτρια ταραγμένη θάλασσα.

Μεταφέρει με ασφάλεια 4 άτομα, σύμφωνα με τις Διατάξεις των Λιμενικών Αρχών.

Κινείται με κουπιά, με εσωλέμβια μηχανή μέχρι 8 ίππους ή με πανιά βοηθητικής ή πλήρους ιστιοφορίας.

Η μέγιστη ταχύτητα του σκάφους με 2 άτομα πλήρωμα και μηχανή 8 ίππων, είναι περί τους 8 κόμβους.

Αν στο σκάφος χρησιμοποιηθούν βοηθητικά πανιά, τότε μπορεί να εγκατασταθεί και μία εσωλέμβια μηχανή. Αυτά τα πανιά θα είναι τύπου Μισολάτινο μαζί με ένα μικρό Φλόκο, που στο σύνολό τους θα δημιουργούν ένα πλήρες Λατίνι. Συνολική επιφάνεια Μισολάτινου και Φλόκου 9,40μ2. Εδώ, απαιτείται εξωτερικό έρμα της τάξης των 50–55 κιλών. Ολικό μήκος ιστού 3,90μ. Βύθισμα σκάφους 0,38μ.

Αν το σκάφος γίνει καθαρά ιστιοπλοϊκό, τότε απαιτείται η τοποθέτηση μιας μεταλλικής κινητής καρένας βάρους 35–40 κιλών, μαζί με εσωτερικό έρμα της τάξης των 40–45 κιλών, για ευστάθεια και σταθερότητα. Το ολικό μήκος του ιστού του είναι 6,15μ. Συνολική επιφάνεια πανιών 16,10μ2 (Ράντα 12,0μ2,  Φλόκος 4,10μ2). Βύθισμα (με κινητή καρένα κάτω) 1,10μ. Εδώ, μια βοηθητική εξωλέμβια μηχανή 4 ίππων μπορεί να τοποθετηθεί για μεγαλύτερη ασφάλεια ή και για άλλη χρήση.

Μεταφέρεται με τρέιλερ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Αν και η κατασκευή του απαιτεί αρκετές γνώσεις γύρω από ξυλουργικές εργασίες, εντούτοις έχει καταβληθεί προσπάθεια ώστε η όλη μελέτη και σχεδίαση, να έχουν απλοποιήσει τα πράγματα, με στόχο τη σχετικά εύκολη κατασκευή.

Ο εγκάρσιος σκελετός αποτελείται από 9 νομείς "σάντουιτς" διαμορφωμένους από ξυλεία και κόντρα πλακέ θαλάσσης συνολικού πάχους 27 χιλιοστών.

Το σωτρόπι έχει διατομή 25x100 χιλιοστά και οι διαμήκεις ενισχύσεις 15x40 και 25x50 χιλιοστά.

Το πέτσωμα γίνεται από 2 σειρές λωρίδων ξυλείας ή κόντρα πλακέ θαλάσσης συνολικού πάχους 12 χιλιοστών, διαγώνια εφαρμοσμένες, μαζί με πολυεστερικές ή εποξικές ρητίνες και υαλοϋφάσματα, για απόλυτη προστασία και στεγανότητα.